Faces of Resilience

Στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα τα σχολεία μπορούν να μεταβούν από τις συμβατικές σε πιο αυθεντικές, πιο ανθρώπινες και πιο δημοκρατικές πρακτικές μέσα από Δίκτυα κοινοτήτων μάθησης, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν ανατροφοδοτικά και για το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα. Οι πρακτικές συμμετοχικής-συνεργατικής έρευνας που αναπτύσσονται στο πλαίσιο των Δικτύων δύνανται αφενός να επικουρήσουν δυναμικά τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης του ελληνικού δημοσίου σχολείου και αφετέρου να συμβάλλουν στην εξωστρέφεια του. Στο πλαίσιο αυτό άκρως ενδιαφέρουσα διαφαίνεται η δημιουργία ενός Δικτύου που θα στοχεύει στην ειρήνη και στο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μέσα από τη διδακτική του ολοκαυτώματος λαμβάνοντας, όμως, υπόψη την τοπική ιστορία της Κοινότητας στην οποία υπάγεται το κάθε σχολείο- μέλος του Δικτύου.

Στο πλαίσιο αυτό, το Γυμνάσιο Αμυγδαλεώνα Καβάλας, συμμετέχει στο Δίκτυο σχολείων που φέρει τον τίτλο “Faces of Resilience”, το οποίο μπορεί να συμβάλλει στην άρση της εσωστρέφειας του και στην παράλληλη ενίσχυση της καλλιέργειας της προσωπικότητας των μαθητών. Στοχεύει στο να τους παρέχει τη δυνατότητα να ενισχύσουν την ιστορική τους σκευή και να προάγουν τον αντισημιτισμό, τον διάλογο, τον αλτρουισμό την δημοκρατική συνείδηση και κυρίως την ειρήνη. Μέσα από στοχευμένες δράσεις,τους δίνει τη δυνατότητα να “συναντηθούν” με επιζήσαντες του ολοκαυτώματος και να «ακούσουν» τις προσωπικές τους ιστορίες σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν πως η Ιστορία επηρεάζει καθοριστικά όχι μόνο την ιστορία της κάθε επιμέρους Κοινότητας αλλά και την προσωπική Μικροϊστορία των μελών που την απαρτίζουν. Παράλληλα με την ενίσχυση των δημοκρατικών αξιών το πρόγραμμα φιλοδοξεί να συμβάλλει στην ενδυνάμωση της προσωπικότητας των μαθητών και στην καλλιέργεια των ψηφιακών και των κοινωνικών τους δεξιοτήτων.

Συντονιστής του προγράμματος είναι το σχολείο BernardZellαπό την Αμερική, ενώ οι χώρες που συμμετέχουν στο δίκτυο είναι : η Ελλάδα, η Ιταλία, η Μολδαβία, η Ουκρανία, η Σερβία, η Ρουμανία, και η Βόρεια Μακεδονία. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα επικοινωνούν τακτικά μέσω τηλεδιασκέψεων.