Δίκτυο Ενεργών Μαθητών (ΔΕΜα) του Γυμνασίου Αμυγδαλεώνα για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό BRAVO Schools


Έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας με τον αρχαιολογικό χώρο της Βασιλικής Εκτός των Τειχών στις Κρηνίδες Καβάλας
, όπως «ταμπού» με σημεία αναφοράς στα μνημεία και το μουσείο Φιλίππων, την Αλφάβητο των Φιλίππων (παιχνίδι ομαδικό με μνημεία, εκθέματα και πληροφορίες ιστορικές), έφτιαξαν παζλ με την κάτοψη της Βασιλικής, δημιούργησαν χρονογραμμή από το 6500 π.Χ. ως το 2016 με τους σημαντικούς σταθμούς του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, γύρισαν ταινία μικρού μήκους, ανακάλυψαν τα θεραπευτικά βότανα της περιοχής…
Έγιναν ερευνητές, λογοτέχνες, παρουσιαστές, κηπουροί, υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων, ζωγράφοι, τεχνικοί, φωτογράφοι…
Εργάστηκαν ώρες εκτός του σχολικού τους ωραρίου και δεν απογοητεύτηκαν από τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες…

Η πρωτοβουλία «Bravo Schools» στοχεύει στην ανάδειξη των πιο ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων σε θέματα κοινωνικής υπευθυνότητας που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Το Δίκτυο των μαθητών του Γυμνασίου Αμυγδαλεώνα, με υπεύθυνες καθηγήτριες τις Γεωργία Σπανούδη και Ευδοκία Φανερωμένου, «υιοθέτησε» έναν αρχαιολογικό χώρο και συγκεκριμένα τη Βασιλική Εκτός των Τειχών, την τρίτη Βασιλική που έχει ανασκαφεί στην ευρύτερη περιοχή των Φιλίππων, αλλά ωστόσο βρισκόταν στη σκιά του τουριστικού ενδιαφέροντος και σχετικά παραμελημένη ακόμη και από την ίδια την αρχαιολογική υπηρεσία, καθώς η θέση της, στον αστικό ιστό, ακριβώς στο κέντρο της μικρής κωμόπολης των Κρηνίδων, πριν το θέατρο και τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων την καθιστούσε σκαιώδη, ως «τα αρχαία» δίπλα στην κεντρική πλατεία των Κρηνίδων, που οι περισσότεροι δεν γνώριζαν τι ακριβώς ήταν.
Μελέτησαν αρχικά την ιστορία της Βασιλικής (μάλιστα η πρώτη επαφή ήταν ένα κείμενο 66 σελίδων από τον ανασκαφέα της, το 1956, Στυλιανό Πελεκανίδη, το οποίο προσεγγίστηκε με τη βοήθεια των καθηγητριών) και έπειτα την ιστορία και τα μνημεία του ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου και των Φιλίππων.
Συνεργάστηκαν με την Εφορεία Αρχαιοτήτων, το δήμο Καβάλας και με φορείς της περιοχής για τη δράση.
Τέλος, κατέληξαν και σε δύο επίσημες προτάσεις από την εφορεία Αρχαιοτήτων: η ένταξη της στις πράσινες διαδρομές του Υπουργείου Πολιτισμού και η πρόταση για συνεργασία των μαθητών με την αρχαιολογική Υπηρεσία για την ανάδειξη της αρχαίας Εγνατίας Οδού μέσω δρώμενου.